Hundhelg!

Denna helg har varit suverän! Jag tillbringade som sagt hela min helg hos en kompis med deras två hundar och Hugo anpassade sig toppen, allt har gått jätte fint :)
Vi har tillbringat mååånga timmar i skogen, vi har spårat 3 omgångar, varit på specialsök, tagit foto på hundarna på Arken Zoo då de hade 3 årsjubileum och tränat med vovvarna.

SPÅR:
1. Hugo fick först ett spår i skogen och uppför ett berg, det var så pass brant att han första gången gled ner igen. Han blev lite fundersam när han kom upp för berget och stod och tittade på mig och ringade lite men sedan kom han på rätt spår igen och tog det toppen bra.

2. Andra spåret var ett kort spår i skogen på ris med en 90 graders vinkel som han tog jätte bra.

3. Tredje spåret var riktigt roligt och klurigt. Min kompis hade gått lite slingrigt, över många fallna träd och grenar, över ris, stenar m.m. och slutet var på ett berg. Det märktes att Hugo tyckte att det spåret var mycket roligare, han fick upp en riktigt fin fart denna gång :)

Jag är RIKTIGT stolt över min kille efter denna helg, han presterade fantastiskt och jag kan inte vara mer nöjd!

Det blev tyvärr inte många bilder då mitt batteri på kameran var lågt så vissa bilder är även mobilbilder.

 
 
 Nedan är Hugos kluriga spår, dock den lugna delen.


 
 
 
Ailus spår började på asfalt och övergick till fält och skog.
 
Ailu på sitt sista specialsökpass.

Han introducerades för utomhussök också.

Hugo fick också köra lite och han kände igen telukten även att det var i flytande form denna gång.


Härlig skogspromenad <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar