Framsteg

Nu var det länge sedan det blev ett inlägg här. Det har helt enkelt varit mycket både på helgerna och i skolan nu i slutet men nu har vi äntligen lov och jag är definitivt nöjd med min prestation!

Vad har hänt på träningsfronten nu då... Jo Hugo har lärt sig slalomet, nu vill jag bara få honom FRAMÅT, han tittar ju mest på mig då jag har bollen och detta medför att han kan missa en pinne och lite sådant. Men jag får honom fasiken inte framåt utan bollen, det får jag helt enkelt söka mer tips på. Men agilityn överlag går framåt måste jag säga.
Vi har provat på rallylydnad några gånger i skolan och det föll oss i smaken också så även det är något vi ska börja med.
Nu står vi bara i valet och kvalet om vi ska gå kurs i agility eller rallylydnad till hösten...agilityn lockar liiite mer just nu men det får vi ju se :)

Andra framsteg är att Hugo gärna går i vattnet nu, utan några tveksamheter. Vi var och badade med klassen och hundarna fick följa med, Hugo var till och med i och simmade...ja med bollen som lockbete vill säga ;)

Här kommer en liten badbild när han var påväg i vattnet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar