Veterinärbesök

Idag var vi på ett besök hos veterinären igen och tog blodprover samt röntgade. Jag har tidigare sökt för Hugos rygg då han hade riktigt ont där och vid slutet av ryggraden är det som ett litet glapp kan man säga. När de testade att lägga tryck där så reagerade han igen. Men de säger att det även är något med magen och därför får han ingen smärtlindring för tillfället. 
 
De har skickat iväg blodprov på levern som hade ett litet förhöjt värde samt på bukspottkörteln. De kommer ringa i nästa vecka så får vi se vad provresultaten säger. Visar inget av dessa prover något så kan det istället vara gaser, vilket jag hoppas på! 

Vi fick komma dit vid 14.00 idag och åkte hem vid 17.30 så Hugo tyckte att det var en aaaalldeles för lång tid där. Den sista halvtimmen var alla intryck påtagliga, då ville han upp i min famn och han somnade så fint ;)
 
I slutet av dagen så kom det in ett ungt par med en äldre hund som verkade ha ont, tjejen började gråta och man insåg snabbt vad som väntade vovven. Jag tycker att sådant är fruktansvärt jobbigt och man vill bara krama om och säga att det fixar sig. Istället satt jag där med tårar i ögonen och snörvlade. Fyyyy vad jobbigt det var! Tanken dyker upp att man har bara varandra till låns, ta tillvara på alla underbara dagar och njut, för en dag sitter man där själv...

 
 

- Kolla morsan vilket coolt bandage jag har fått...undrar om brudarna där ute tror på att jag räddat en hundvalp från ett farligt hundgäng!?

- Matte, kommer doktorn snart, det här är såååå trååååkigt!!!

Innan ett gastroprov så fick han mat och provet skulle då tas 1½ timme senare så vi tog en promenad i väntan, med kanyl och hela köret på benet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar