Skakningar av scalibor

Idag var min sista praktikdag på Alpha Ohm och det känns riktigt tråkigt. Men jag har lärt mig väldigt mycket vad det gäller patella, arm-, och höftledsproblemet, hur man förebygger och rehabiliterar, hur man bygger muskler på bästa sätt, vilken behandling man ska använda vid olika behandlingar, hur man känner igenom och upptäcker fel m.m. Det är nog den praktikplats som jag fått mest ifrån vad det gäller kunskap.

Igår kom det in en golden som hade fått skakningar av scalibor halsband, han var helt stirrig och tokig. Han hade använt det halsbandet tidigare men plötsligt fick han muskelskakningar och oro. Det var riktigt otäckt faktiskt så honom "slängde" vi in i duschen direkt och som tur var gav det med sig. Men fy vilken mardröm!

Det har i alla fall varit 3 lärorika veckor må jag säga, på alla sätt och vis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar