Härliga år!

Åh vad mycket kul det händer nu till sommaren, jag är så fruktansvärt taggad och ser fram emot varenda jäkla minut av de kommande månaderna!!

Vi har 3 prov nästnästa vecka men det gör inte ett skit, för jag har så mycket att se fram emot. Dessutom handlar det om parning(hund), beteenden, signaler och vad lagen säger(hund) och om inlärning, allmänlydnad, aktivering, olika aktiviteter m.m. och även där hund, hund, hund.. RIKTIGT JÄKLA KUL rent ut sagt och sådant man redan vet en hel del om så jag känner mig lugn :)

Vad som väntar dessa månader är ev. rasparad i skolan, följa med på tävlingar då en kompis ska tävla, jag ska bo på hotell och vara barnvakt åt världens finaste Vilma <3, pudelnationalen är i början av juni, vi ska kolla på utställningar och vi ska träna, träna, träna. Jäklar vad Mr. Fluff är på alerten, han är så samarbetsvillig och har ett sådant driv just nu!

Det var ju lite lagom kul att jag upptäckte att jag har lärt in "slalom" åt FEL HÅLL!!!
Jo men visst, bara att börja om.. Men det känns så fel att ha hunden på höger sida, varför kan man inte bara alltid ha som riktlinje att hunden ska vara på vänster sida för ;)  Dock så var vi kvar på två pinnar, nu har jag adderat in en tredje pinne och det känns faktiskt ljust även att matte gjorde allt så mycket svårare :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar