Slalom och bilder

Måste bara börja med att säga att det är ju helt jäkla otroligt att jag lägger upp en massa bilder på sådant som inte riktigt var tanken från början..

Hur som helst, idag har vi varit ute och fortsatt att träna "slalom". Det blev plötsligt 4 pinnar(enbart för att det är de minsta antalet att få) och han fattar sakta men säkert vad jag vill få ut av honom. Han har liiiite väl bråttom ibland och slarvar så det blir endel backande men framåt går det! Han klarade alla pinnarna utan någon form av hjälp 4-5 gånger så som sagt, det börjar sätta sig.

Men matte MÅSTE, MÅSTE, MÅSTE bli bättre på att köra korta pass och avbryta när det går som bäst. Hugo tröttnar så fort och även om han kämpar på nu så kan han en dag bara skita i det för att matte är för tjatig och kör för långa pass. Jag är så medveten om det men det är så svårt emellanåt men imorgon SKA jag det!
 
 
 
 
 
 
 

Ett av våra viktigaste kommandoord, "Vart är näsan?" ;)

- Åhhh, vad töntig du är mamma-pudel!

Vi avslutade det hela med några kommandoord
 
<3
 

Här kommer lite fula/roliga bilder som jag hittade också som gav mig några skratt ;)
 

Ser ut som att han försöker fälla mig eller ger mig en box ;)

 
 
Bilderna är tagna av: http://www.nattstad.se/LouiseOlivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar