Praktik hos Djurdoktorn

Idag var min första praktikdag hos Djurdoktorn. Jag trivs som fisken i vattnet, det är en sådan trevlig personal och man blir väl omhändertagen. Och vilken lärorik och rolig praktikplats, helt fantastiskt! Det händer saker hela tiden och jag får vara med om sådana häftiga saker, i vissa fall väldigt tråkiga och sorgliga också. Men jäklar vilken erfarenhet jag kommer ha efter dessa veckor! Kunde verkligen inte bli bättre.
Det jobbiga är ju såklart att se ett djur ha ont och som behöver gå igenom olika behandlingar, operationer och dylikt. Jobbigast av allt är när avlivning kommer på tal, och det väljer jag att avstå ifrån. Jag tror inte att djurägarna finner det enklare direkt om jag står och bölar innan de ens hunnit ta in vilket stort beslut de står i att behöva ta eller vad som är det enda alternativet i många fall.


Trots allt det tråkiga yrket för med sig så kanske är det detta jag vill göra framöver :)

Trots det tråkiga så får jag ju tillägga att det kom in 10 Berner sennen valpar, 8 veckor gamla, för sista besiktningen innan avfärd till sina nya hem. Mitt hjärta smälte, så himla mysiga!

Imorgon väntar en ny lärorik dag, vad jag ser fram emot att stiga upp klockan 05.00 imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar