Hemma från Blekinge

Vi har nyligen kommit hem från en vecka i Blekinge, Ronneby. Ett superduper fint hus hyrde vi med egen strand och brygga så vi har haft det fantastiskt! Hugos sår mellan trampdynorna läkte helt lagom till att vi skulle åka dit så vi hade en jäkla tur må jag säga.

Våra första dagar var aningen regniga och tråkiga, men sedan fick vi fullt solsken. Vi har suttit mycket i inglasningen och på bryggan, jag har badat, badat, badat och även shoppat lite. Bland annat så köpte mig en bok om agility som är skriven av Veronica Bache och den verkar toppen, jag ser verkligen fram emot att få en massa tips om inlärning, motivering osv.


Vi besökte även Hundkorgen i Kristianstad, rekommenderas varmt om man ska till den staden. Super trevlig personal och man kan hitta lite mer annorlunda saker till vovven, dessutom ger det en liten speciell känsla av att få sitta i en soffa och prova selar och dylikt till vovven :) Det slutade med att han fick en fin sele som vi ska testa och jag håller tummarna för att den inte skaver på pälsen. Inne i affären träffade han expeditens vovve som han tyckte var riktigt söt och spännande ;)


Vi har haft en väldigt trevlig vecka, synd att den går så fort dock!

 





 
Vissa får göra jobbet och andra bara flyter med ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar