Svalt

Nu börjar vi äntligen leva igen. Så svalt och skönt! Vad värmen tar på både hund och människa. Inte för att klaga men aningen för varmt måste jag säga att det är... Vi körde lite basic kommandon på promenaden, så som inkallning, fot m.m. Man har lite dåligt samvete för att träning hamnar åt sidan pga värmen. Hugo har riktigt mycket träningsvilja som ligger och gnager. Men snart så kan vi träna agility igen <3 :)

 
 
Min bror och jag har bestämt att vi ska jogga 2 gånger i veckan, med en början, jag har ju joggat tidigare men det har mer blivit lite då och då, nu har vi mer bestämda dagar och det är alltid skönt att ha någon som pressar en lite. Idag blev det en joggingtur tidigt, i denna fruktansvärda värme. Lungorna värkte, svetten rann, jag kände blodsmak och nästintill hela kroppen värkte tillslut men jag klarade det! Idag joggade vi "bara" 2,5 km men kroppen hade inte riktigt återhämtat sig sedan i måndags då vi joggade 3,7 km. Det är riktigt skönt efteråt men väl i spåret dumförklarar jag mig själv och drar ett och annat vackert ord ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar