Latfis!

Jag måste säga att vi har haft bättre dagar än denna dag. Hugo blev getingstucken och ville bara ligga inne där det var mörkt och trångt efter det. Han som annars alltid ska ha koll på vart matte befinner sig brydde sig inte ett dugg. Så idag har vi mest haft en dag nere i vår gillestuga där det är riktigt svalt och skönt, Hugo for illa av värmen och som sagt så var det otäckt att vara i trädgården där en stund. Efter det så "attackerar" han tyvärr getingar, bin och humlor när han hör och ser dem, sedan springer han iväg med svansen mellan benen och vill gå in, vare sig han lyckats bita i insekten eller inte.. Vilka konstigheter dem får för sig och matte får ha en hel del koll

Idag har jag kollat upp lite när agilitykurser börjar, eller ja, försökt iallafall. Inte blev jag klokare av det, för det var inga nya datum utsatta. Men något borde ju börja nu till sensommar/hösten. Så ett mail är skickat och ett bra svar hoppas jag på:-)

Det är en riktig latfis jag har i andra änden av kopplet! Och hur motiverar man en sådan när matte vill bränna lite kan man då undra? Jo man laddar upp med latfisens nätboll, och jäklar vilken fart han får! Jag är inte stark ensam, och inte bollen heller men tillsammans är bollen och jag ett riktigt bra team för att få med latfisar;-)  Jag vet ju att han orkar och klarar det galant men han är så lat nu när vi är igång igen och ovan.

 
"Moroten".
 
Den kan man göra myyyyycket för!
 
 
En uppgift vi tar på fullaste allvar, om man inte blir akut bajsnödig såklart ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar