Agilityträning

 
Ikväll åkte vi till Brukshundklubben för att jag skulle träna agility med mitt lilla penntroll. Så otroligt taggad och duktig han var!!
Detta var verkligen vad Hugo jag och behövde - vi mår så fantastiskt bra efter denna dag <3 :) Att se glädjen hos Hugo på agilitybanan får mig att inse att det är så dumt att inte gå ut på tävlingsbanan, jag VET att han kan, jag måste bara tro på mig själv också!!

Det vi behöver göra är att:
1. Få till framför-, och bakombytet.
2. Öka Hugos uppmärksamhet på matte.
3. Få matte att bli mer tydlig samt att komma i mycket bättre form.
4. Träna, träna, träna på vissa hinder så att de sitter till hundra procent!!!

Sen är det bara att köra ;)

Att få jobba tillsammans med Hugo är ett privilegium <3


Även Mokka fick köra lite samt att Skrållan fick prova på tunneln, två hopphinder samt A-hindret - intresset finns definitivt hos damen men jag vill inte göra för mycket förrän jag vet att allt är okej <3













 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar