Gekås Ullared


Igår var jag med några familjemedlemmar i Gekås Ullared, ett ganska spontant beslut togs om att åka dit. Vi åkte vid 5 på morgonen för att ha en chans att det skulle vara en helt okej kö in men i beredskap tänkte vi att det kommer vara lååång kö in och låååång kö ut - en kort, rullande kö var det in och två stycken framför mig vid kassan. I varuhuset tänkte vi att det kommer ta lååång tid att ta sig fram; två steg - stopp - ett steg - tvärnit - tre steg - tvärstopp in i någon - osv... MEN det var väldigt lite folk fram till efter att vi ätit lunch och var klara :) Vid lunchdags klockan 11 var det ingen kö alls vid restaurangen. Fy sjutton vilken tur vi hade!!
Vi var där i början av juni så jag struntade mer eller mindre i att gå bland kläderna, därav var vi alla egentligen klara redan vid 10 tiden(vissa innan).


Jag är såååå himla nöjd med alla mina fynd - mycket Hurtta artiklar hade dem, tyvärr var det mesta och mycket fint kvar till stora hundar. Kunde inte bli mer nöjd, trots allt :)

Reflexselar från Hurtta och vanliga reflexkoppel.
Den rosa selen var allra sista i liten storlek, den gröna fanns det tre av kvar.

Skrållans reflexset :)

Orangea reflexväxten var allra sista i liten storlek :)
Tyvärr var de gula reflexvästarna liiiiite stora, får se om jag kan fixa till dem eller om de ska säljas.

Ännu ett tyvärr så var den stickade tröjan liiite för tajt under armarna, så den får jag sälja.
Ett vintertäcke fick Skrållan i alla fall, fanns tyvärr inte i rött så hon och Hugo får matcha ;) han fick ett förra besöket.
Nypon till Hugo och Senior till Skrållan.
Blodpulver och laxolja till båda.

- Muuums morsan, bra att du fyllde på blodförrådet!

En liten rakapparat, ska prova och se vad hundarna tycker. Den lät ganska högt tyvärr.



Stativ och balja som jag ska använda när jag badar hundarna, så jag slipper få ont i ryggen. Finns även en plopp i botten så att jag inte behöver vippa baljan när den blivit full.


Gissar att hösten kommer bli lång så ett par träningsvantar blev det inför de kalla promenaderna, det var sådan god rörlighet i dem. 
Något jag VERKLIGEN fyndade var dessa örongott från Borganäs - 6,96:-/styck!!
Så fyra stycken av dessa blev det och...

..fyra av dessa, 6,95:-/styck!!

Stort behov av slapparbrallor - 2 stycken blev det :)

Trosor, strumpor och två bh(som inte blev med på bild). Brukar egentligen inte köpa det sistnämna i "vanliga" butiker, bättre hos de som är inriktade på försäljning av underkläder och kan hjälpa till. Men tar man sig aldrig till en sådan butik så får annat duga, och 59.95:- känns helt okej ;)

I inredningsväg blev det endast dessa. Ångrar att jag inte köpte i alla fall en ram också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar