Tranås - Romanäs

Helt otroligt hur dålig man kan vara på att uppdatera bloggen :o Idag tog jag tummen ur för att ändra på den saken!

Dagens bilåkande tog oss till Tranås - Romanäs. Superfin och rogivande miljö. Blev lite bilder tagna på vovvarna, tyvärr var de flesta urdåliga. Vi kom iväg sent så ljuset var inte riktigt med mig. Men några urval blev det i alla fall.

Angående Skrållan så går det suveränt. Hon verkar trivas jättebra och hon passar verkligen hos oss. Det var så rätt att hon kom in i vårat liv! Hon och Hugo är faktiskt väldigt lika, det är mycket jag känner igen i deras beteenden och sätt att vara. Det är så kul att se att de trivs tillsammans.

I förrgår blev lilla fröken besiktad, fick vaccin och tänderna skrapade. Nu är hon fit for fight ;) Hon hade så himla mycket tandsten så jag gav henne en dentastix(som jag vanligtvis inte ger, naturliga ben är myycket bättre) som hade legat framme någon månad och det lossnade hela bitar med tandsten tack vare att den var så hård. Därav blev det mycket mindre att skrapa och hon kunde väckas fortare från sederingen.
Om några dagar påbörjar vi tandborstning för att slippa den där jäkla tandstenen samt i hopp om att två lösa tänder ska fasta igen. Hon hade ganska djupa tandfickor på vissa ställen och det var inflammerat, vilket vi nu ska ändra på. I det stora hela verkar hon ha riktigt fina tänder trots allt :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar