Armband

Idag blir det endel pyssel med smycken igen, dessa har jag dock tillverkat för ett tag sedan.

Funderar på att ändra om detta lite, kanske sätta på berlockerna på gråa sötvattenspärlor eller liknande..hm. Det här armbandet är väldigt personligt för mig.

Detta har jag iallafall gjort genom att fläta svart smyckestråd, har alltså tagit 2x3. Klämt ihop trådarna i ett ändavslut, satt på karbinhake och öggla. Sedan satt dit berlockerna.


Detta är gjort i gråa sötvattenspärlor, vilket blir jätte vackert. Även tre strasspärlor har jag på. Hjärtat har jag funderat starkt på att ta bort faktist, det gör sig inte där!


Det här armbandet har en betydelse i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Jättefina armband! Nu blir jag ännu mer sugen på att göra mina egna smycken. Får nog surfa runt lite och hitta mig lite fina pärlor och sätta igång. Tack för titten!

    SvaraRadera