Rosetter

Fyra rosetter har jag även gjort idag, det är första gången som jag gör på det här sättet så för att vara första gången blev jag ganska nöjd, men en av dem blev jätte bra. Ändarna på rosetterna blev lite lustiga tyvärr. Jag får helt enkelt öva, jag har ju massa olika band så det ska bli kul. Men tålamodet började tryta och då var det bättre att avsluta.
Det är så kul med pyssel och så mycket billigare än att gå och köpa dyra rosetter till hunden. Dessutom så håller inte dem från djuraffärer särskilt länge.


Dessa gjorde jag som så att jag formade bandet till rosett och band en sytråd flera varv runt, sen var det bara att göra dubbelknut. Sedan tog jag ett vanligt gummiband som är till för hund och trädde i trådarna och knöt dubbelknut, sedan snurrade jag runt tråden flera gånger och knöt ännu en gång. Sen klippte jag av bandet så att ändarna blev i önskad längd och tog superlim i ändarna för att tråden inte skulle gå upp. Vill man kan man även limma på små pärlor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar