Almanacka

Jag insåg ganska snabbt när jag började skolan att en almanacka är ett måste! Jag hade ju för sjutton svårt att minnas alla grejer som jag skulle göra innan jag började skolan till och med. Så en tråkig och ful almanackan fick sig en "makeover" :)
 
 
Före
 
Framsida
Baksida



















Efter
 
Det är vanligt scrapbooking papper som vi har klätt in almanackan i, limpistol är det bästa att få fast den med men jag använde dekoupagelim. Sedan tog jag bokstäver och satte på framsidan, i detta fall resulterade det i mitt namn;) och även en liten border på baksidan, som även dem är till för scrapbooking. Jag skrev också ut bilder på Hugo och jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha, så det fick bli båda två haha. Sedan tog jag dekoupagelim i två omgångar på varje sida.
 
 
 
Och mamma sydde mig en liten påse som jag kan ha den i väskan, eftersom att den självklart är lite mer känslig för andra föremål. Men förstörs pappret så är det inte hela världen och i värsta fall får jag klä om den. Får se om det håller eftersom att pappret är så tjockt och därav är svårare att handskas med.

2 kommentarer: