Det här med blommor...

Jo, det här med blommor är ju ett måste men det är lite klurigt i och med att jag åker hem på helger och inte kan ha helt uppdraget här m.m. Det måste alltså vara en tålig blomma, ungkarlsblomma som det så "fint" kallas ;) Och helst vill jag ha bort alla plastblommor här på grund av allt damm de samlar och med astma är det inte det ultimata. Så jag har kollat efter tåliga växter och bland annat så ska en Fredskalla få flytta in hos mig, troligtvis en Gullranka också. Fredskalla är en mycket fin växt tycker jag. Orkidéer som är en fantastiskt vacker blomma såg jag räknas som en ungkarlsblomma och påstås vara tålig, förvånad kan jag lova att jag blev. Frågan är om de tål att vara utan solsken på helgerna också... Men sökandet fortsätter!

Fredskalla
 
 
Bild lånad från Plantagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar