Sele problem...

Att hitta en sele som sitter bra på en pudel är en historia i sig. Tidigare använde jag en Hurtta sele till Hugo men på senare tid så har den först börjat skava av en massa päls på ryggen, dessutom orsakat irritation i armhålorna och det var påväg till sår. Då bytte jag till en gammal sele som han har av märket Gustaf och Evita strl 2, den satt toppen vid revbenen men var alldeles för stor vid bröstet, när jag köpte denna hade han mycket mer päls som fyllde upp detta. Och då gick jag ner en storlek till strl 1, då satt den toppen vid bröstet men skavde vid armhålorna. Vi provade massa olika selar men antingen tryckte den på luftstrupen, skavde vid armhålorna, var för stor eller för liten m.m.

Men jag visste till viss del vad jag var ute efter, en sele som tar vid bröstbenet, inte sitter precis vid armhålorna och den ska vara av ett mjukt material, ja ungefär det självklara. Tro det eller ej så hittade vi faktiskt en sele, en "gå-i" sele som är mjuk och sitter perfekt. Det är det bästa selet som vi har haft :) Den hittade vi på Arken Zoo och kostade endast 99:-. Gissa vem som blev överlycklig...;)

Stark blå färg som en ursnyggt till svart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar