Ojoj, vilken dag

Första lektionen var väldigt rolig idag, vi påbörjade att kolla på Allmänlydnadspasset och kollade på en film med lydnad. Och nästa onsdag börjar vi träna 1-2 moment från allmänlydnadspasset, ska bli väldigt kul! :)

Idag kom en veterinär och skulle visa hur man lugnar en hund inför kloklippning, det var de värsta jag sett och hela klassen samt andra höll med! Jag blev bara upprörd och det enda personen visade för oss var okunskap, osäkerhet och aggressivitet... Nu vet jag hur jag INTE ska göra när jag jobbar med hundar i alla fall.

Det är tråkigt när någon som jobbar med hundar och dessutom bör vara förtroendegivande, kommer och beter sig som den personen, man får en dålig magkänsla och jag blir mer reserverad mot människor som ska handskas med min älskling, mitt allt! Därför väljer jag hellre stora kliniker, där kan man vara som mest säker på att hunden behandlas bra. Enligt mitt tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar